מיקום: דגים

פילה ברבוניה בשמן ארומטי של שום ומרווה, מוגש על קריספי פרחי קישואים

בליווי רוטב פרובנסאל וטפטוף טפנד
3 יח' פילה ברבוניה
1 כוס שמן זית
1 ענף מרווה
2 יח' פרחי קישואים
1/2 כוס רוטב פרובנסאל
1 כף גדושה טפנד
1/2 כוס קמח טמפורה
מעט מי סודה קרים (קצת יותר מחצי כוס)
קריספי בזיליקום

אופן ההכנה:

 

מכינים רוטב פרובנסאל (מופיע למטה).

מנקים את פרחי הקישואים: מורידים מעט מהגבעול, מפרידים בין הגבעול שנותר לפרח וחותכים את הגבעול לשניים לאורכו. פותחים את עלי הפרח בלי השורש.

מכינים תערובת טמפורה: מערבבים קמח + קורנפלור ביחס של 1:1, מוסיפים מעט סודה קרה ומערבבים. שוב מוסיפים מעט סודה קרה ומערבבים עד שנהיה בלילה אחידה, לא סמיכה מידיי.

במחבט עמוקה, מחממים את שמן הזית, מטגנים את עלי המרווה והבזיליקום (קריספי) ומוציאים. (עכשיו יש לנו שמן ארומטי). כעת, מטגנים באותו שמן את הברבוניות (ניתן גם אותן לטבול בתערובת הטמפורה אם רוצים). מוציאים ומטגנים את פרחי הקישואים הטבולים בתערובת הטמפורה.

כעת, מכניסים את הברבוניות לסיר עם רוטב הפרובנסאל, מתבלים מעט, ניתן להוסיף 1/2 לימון סחוט, מוציאים אותן ומסדרים את המנה. מקשטים בטפנד זיתים שחורים.

סידור המנה: מסדרים בצלחת עגולה את פרחי הקישואים בעיגול צפוף באמצע. באמצע העיגול שמים את גבעולי הקישואים אחד על השני כדי לתת גובה למנה, מעל מסדרים את הברבוניות, שופכים רוטב פרובנסאל מעל, בצד שמים את הטפנד. ומעל מקשטים בעלי הבזיליקום. אם נשארו גבעולי קישואים, אז מסדרים אותם מחוץ למעגל.

 

רעיון: ניתן להכין פרחי קישואים ממולאים בריזוטו בתוך בליל טמפורה ולטגן אותם.
 

רוטב פרובנסאל

 

חומרים:

 

1 כוס עגבניות קונקסה (עגבניות חלוטות במים, ללא הקליפה, חתוכות לקוביות קטנות)

מעט נוזל לבן (1/2 קופסה חד פעמית מים + כף אבקת מרק עוף)

2 כפות שמן זית

1/2 כפית שום "השה" (קצוץ) – 3 שיניים

1 כף בזיליקום קצוץ "שיפונד"

מלח, פלפל, מעט סוכר

ניתן להוסיף פלפל "שאטה"

 

אופן ההכנה:

 

מחממים במחבט שמן זית. מוסיפים שום ועגבניות קונקסה, מעט נוזל לבן או יין, תבלינים ובזיליקום. מבשלים מספר דקות ומורידים מהאש. (שלא יהיה מימי מידיי).

 

Jטפנד (tapenad)

 

חומרים:

 

1 קוקוט רגיל מלא בזיתים שחורים מסוג קלמטה (klemata)

5 עלי טימין

אנשובי

3 שיני שום

1 כוס שמן זית

 

אופן ההכנה:

 

שמים את כל החומרים במעבד מזון, מרסקים, טועמים ומשלימים טעם

תדמור, סדנת בישול
דירוג:  


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם