"סוהן דבש" ממתק דבש פרסי

רכיבים:

150 גרם סוכר
150 גרם שקדים
150 גרם דבש
50 גרם חמאה מומסת
קורט זעפרן -לא הכרחי

אופן הכנה:

 

משרים את השקדים במים חמים למשך חצי שעה.לאחר מכם מקלפים את קליפת השקדים(בידיים), מפרידים בין שני חצאי השקד וחותכים כל חלק לאורכו למקלות דקים.

משאירים מעט שקדים חתוכים לקישוט בסוף.

 

שמים את הסוכר והדבש בסיר קטן על האש ומערבבים היטב. לאחר ערבוב זה מוסיפים את השקדים החתוכים לסיר ומערבבים היטב עד שהתערובת מקבלת גוון זהוב.

 

שמים בקערה חצי כפית מים רותחים וקורט זעפרן. מערבבים היטב ומוסיפים את הזעפרן המעוך לתוך הסיר. מערבבים היטב.

 

מוזגים כפית מהתערובת על מגש. אם התערובת מתקשה במהירות זהו סימן שהתערובת מוכנה וניתן להסיר את הסיר מהאש.

 

מוזגים בעזרת כפית את התערובת לתוך תבניות קטנות (מאוד) חסינות אש. מיד מוסיפים על כל אחד מהתבניות שקדים קצוצים לקישוט ומניחים לתבניות להצטנן.

לאחר מכן ה´סוהן´ מוכן להגשה.

 

אפשרות נוספת לצינון התערובת היא:

בעזרת כפית מוזגים כל פעם מעט מהתערובת על מגש במרחק מה אחד מהשני, מוסיפים את השקדים מעל לקישוט ומחכים לצינון. מקלפים מהמגש ומגישים.


מהין שרגא
דירוג:  (3.3)


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם