מליות וציפויים לסופגניות - לימון וטופי

מלית לימון:
מהספר של רוני ונציה - הכמות הזאת היא לפאי שלם. אפשר להכין רבע כמות לסופגניות ואת מה שנשאר לזלול.
4 ביצים ו-4 חלמונים
3/4 כוס סוכר
3/4 כוס מיץ לימון טרי
קליפת לימון מגוררת משני לימונים
150 גר' חמאה רכה חתוכה לחתיכות

להקציף את הביצים והחלמונים. להוסיף הסוכר המיץ והליפה ולהקציף לתערובת אחידה. להניח את הקערה על סיר עם אדים על אש נמוכה ולערבב כ- 10 דק', עד שהתערובת מסמיכה.
להסיר מהאש, להוסיף החמאה ולערבב במהירות לפני שהתערובת מתקררת. לסנן את המלית לתוך קערה נקיה ולכסות ביריעת ניילון ישר על הקרם. לשמור במקרר.

מלית/ציפוי טופי:


3/4 כוס סוכר
1/3 כוס מים
1 מיכל שמנת מתוקה.

ההכנה:

לשים בסיר קטן את הסוכר והמים ולבשל על אש קטנה עד שהסוכר נמס. להרתיח ולבשל עד קבלת קרמל זהוב.
להסיר מהאש ולהוסיף את השמנת בזרם דק תוך בחישה רצופה (זה יגעש וירחש ואז יירגע). מחזירים לאש ומבשלים תוך בחישה לקבלת רוטב אחיד וחלק.
מסירים מהאש, מערבבים שוב ומניחים להתקרר ולהתייצב בטמפ' חדר. לאחר שעה שעתיים הרוטב יסמיך

מחבר/ת : גילי
דירוג:  


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם