כדורי אורז מלא

עם רוטב סויה-מירין (ללא טיגון)
כדורי אורז מלא
נשנוש כייפי שכל המשפחה וגם האורחים יאהבו
מתכון בהשראה יפנית

המרכיבים (כ-25 כדורים):



1/2 כוס גזר קצוץ דק דק



1/4 כוס סלרי אמריקאי קצוץ דק דק



1/4 כוס בצל ירוק קצוץ דק דק



3 כוסות אורז עגול מבושל (ראו הערה) ומקורר



2 כפות טחינה גולמית



מיץ מ-1/2 לימון



1 כף רוטב סויה



1/2 כוס טופו מפורר



1 כוס זרעי שומשום



3 כפות רוטב סויה מיובא



3 כפות מירין (יין אורז יפני מתוק - להשיג בחנויות למוצרים מהמזרח הרחוק)



 



אופן ההכנה:



1. מחממים תנור ל-180 מעלות.



2. קוצצים דק מאוד את כל הירקות (אם הם גדולים התערובת לא תידבק) ומערבבים בקערה עם האורז.



3. מעבדים טחינה, מיץ לימון, רוטב סויה וטופו בבלנדר עד קבלת תערובת חלקה. מוסיפים את הרוטב לאורז וירקות ומערבבים-לשים עם הידיים.



4. מרטיבים את הידיים ומגלגלים כ-25 כדורים בגודל של כ-5-4 ס"מ כל אחד. שמים את השומשום בצלחת גדולה או קערה שטוחה ומגלגלים את הכדורים בתוכו. 



5. מניחים את הכדורים בתבנית גדולה מרופדת בנייר אפייה. אופים כ-45 דקות או עד שהכדורים מזהיבים. הופכים פעמיים בזמן האפייה לקבלת צבע אחיד.



6. בינתיים, מערבבים ביחד רוטב סויה ומירין בכלי קטן.



7. מסדרים את הכדורים על מגש עם כלי לרוטב התיבול (לא רצוי להגיש עם קיסמים כי הכדורים יתפרקו).



  





  • בישול אורז מלא - מחממים כף שמן קנולה, בוטנים או שומשום בכבישה קרה (לא שמן שומשום כהה) ומטגנים בצל בינוני קצוץ עד שהוא מתרכך. מוסיפים 1/2 1 כוסות אורז מלא עגול שטוף וקצת פחות מ-3 כוסות מים, מכסים, מביאים לרתיחה ומבשלים עד שהמים נספגים. מניחים בצד ל- 5 דקות לפני שמורידים את המכסה. אם האורז עדיין קצת קשה, אפשר להוסיף עוד 2 כפות מים ולהמשיך לבשל עוד 8-5 דקות על אש קטנה. יצא קצת יותר מהכמות הדרושה? אפשר לנשנש בזמן שמכינים את הכדורים. 

קישור: ynet

מאת: פיליס גלזר
דירוג:  (3)


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם