מיקום: תוספות

קינואה עם טופו וירקות

בשנה וחצי האחרונות עשיתי מהפך בתזונה שלי ושל בני ביתי, כנראה משהו מבפנים התבשל והחליט שדי בחברת השפע שסובבת סביב סיר הבשר, מעכשיו מאכלים בסיסיים ופשוטים לעיכול ובעיקר להכנה.


הגעתי לאתר נפלא של ורד לב שהיא נטורופטית ושם אפשר למצוא מאמרים בנושאי תזונה עם כל מיני שמות מוזרים שלא שמעתי רק ראיתי אותם רשומים ע"ג אריזות בחנויות טבע.

שי ואני מאוד אוהבים את השינוי לילדים קצת יותר קשה, אבל לאט לאט אולי גם הם יצטרפו.

 

 

 

קינואה עם טופו וירקות

 

קינואה-"אם הדגנים" כפי שכונתה ע"י האינקה, היא נחשבת לדגן בגלל צורת הבישול וההכנה שלה, יש לה גרעינים קטנים וצהבהבים כשמבשלים אותם הנבט מתעגל למעין זנב והיא הופכת שקופה. לפני הבישול צריך לשטוף היטב, מאחר והיא מכילה מעטה סבוני במרקמו המותיר טעם מריר מעט.

הקינואה מכילה חלבון מלא ביחסים הדומים מאוד לחלב(חלב אם או חלב מלא) יש בה גם פחמימות וסיבים תזונתיים, שומנים, מינרליים רבים(סידן, אשלגן מגנזיום, מנגן, ברזל, אבץ) וויטמינים (B,E ).

הקינואה קלה מאוד לעיכול ומהירה להכנה, מה שהופך אותה למזון מומלץ ביותר לאנשים עם קשיי עיכול, תינוקות, מבוגרים, נשים בהריון.

 

חומרים:

כוס קינואה

פרוסת טופו בעובי של 1 ס"מ בערך חתוך לקוביות קטנות

2 גזרים מגורדים בפומפיה

2 קישואים מגורדים

חופן צנוברים

 

הכנה:

שוטפים היטב את הקינואה עם מסננת צפופה, מחממים שמן זית בסיר ומוסיפים לתוכו את הקינואה מטגנים לכמה דקות, זה נותן לקינואה את הפריכות, מוסיפים כוס וחצי מים ומבשלים עד שהמים מתאדים(כמו שמכינים אורז).

במחבת גדולה מחממים שמן זית מוסיפים את קוביות הטופו, אחרי כמה דקות את שאר הירקות ואת הצנוברים, מבשלים יחד עד שהקינואה מוכנה, מוסיפים אותה למחבת מערבבים טוב מוסיפים מלח לפי הטעם ונהנים.

 

אפשר כמובן להחליף את הירקות במה שיש בבית.

מאוד טעים לאכול עם סלט ירקות ועם טחינה


יעל בן טובים
דירוג:  


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם