קיש גבינות צאן ועשבי תיבול

מתכון מומלץ ביותר
הגירסה שלי. נראה לי שלולא הקיש הזה הייתי מוזמנת להרבה פחות אירועים ("ותביאי איתך את הקיש?). למדתי להכין אותו מאסטלה מושקוביץ המופלאה. ההרכב של הגבינות זו קומבינציה שהגעתי אליה אחרי הרבה (הרבה הרבה הרבה) נסיונות.
וליצירת המופת:

לתחתית בצק פריך:
180 גר קמח
120 גר חמאה
חצי כפית מלח
חצי כפית סוכר
כמה טיפות מיץ לימון 
2 כפות מים קרים
כף עלי טימין שלמים.


את הקמח, המלח והחמאה מערבבים בפולסים במעבד מזון, ליצירת פירורים. מוסיפים את הנוזלים ואת הטימין, ומערבלים קלות עד שהבצק מתאחד. מקררים היטב לפני שמרדדים.
הכמות הזו מספיקה לתבנית 26, שאז הבצק יוצא דקיק-דקיק ונימוח ומשגע. החיסרון, שבגלל שהוא כל-כך דקיק צריך מיומנות מסוימת לרדד אותו. אז אני מציעה שאם את לא כל-כך מנוסה בבצק פריך תכיני כמות יותר גדולה, שיהיה לך יותר קל לרדד לשכבה קצת יותר עבה, ומקסימום ישאר לך קצת עודף מהבצק.
היה כאן רעיון שראיתי פעם, לא זוכרת של מי- פשוט לגרר את גוש הבצק בפומפיה ולהדק את ה"גירורים" לתחתית ולדפנות של התבנית. גם אופציה.



למלית
150 גר גבינת קשקבל
150 גר גבינת אמנטל
קוביה של גבינת "בולגרית צאן" של צוריאל
גליל פרומעז
2 ביצים
1 שמנת מתוקה
חופן בזיליקום
חופן גדול פטרוזיליה
מלח, פלפל, אגוז מוסקט
 
אז ככה:
מגררים את הקשקבל והאמנטל. שמים בקערה. מפוררים דק -אפשר בידיים- את הבולגרית. מהפרומעז פושטים את העור, ו"צובטים" ממנו חתיכות קטנות, שיתערבב כמה שיותר הומוגני עם הגבינות האחרות.
במעבד מזון שמים את העשבים, עם קצת מהשמנת ומפעילים עד שהכל נקצץ. מוסיפים את שאר השמנת, התבלינים (לטעמי לא צריך עוד מלח אבל אולי את אוהבת מלוח) והביצים, מערבלים קצרות, רק עד שהכל יתערבב, שלא להקציף את התערובת.
על הבסיס האפוי למחצה שמים את הגבינות, שופכים מעל את הבלילה, וישר לתנור, בחום של 200 מעלות, למשך כ-40 דקות, עד שהקיש משחים והשכנים באים לדפוק על הדלת בתואנות שונות ומשונות בגלל הריחות.


*** הערות: תבנית מס" 26, שמנת: 38 אחוז שומן



הערות של זוטא למתכון: בצק פריך: אפשר להכין גליל, לשים לקרור במקרר, ואז לפרוס (כמה דק שאפשר), ולשטוח על התבנית כמו בהכנת פאזל. ככה, ללחוץ, ו"לחבר", חלק לחלק.


 


פסיפלורה
דירוג:  


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם