עוגה קרה של גבינת עזים

עם לדר ופיסטוקים
תגיות: עוגה / קרה / גבינת / עזים
לתחתית הביסקוויטים:
200 גרם פירורי ביסקוויטים
100 גרם חמאה מומסת
למילוי הגבינה:
500 גרם גבינה לבנה 9%
200 גרם גבינת עזים חצי רכה לא בשלה (עדיף גליל chevre לא בשל, אפשר גם "פרומעז" של תנובה)
14 גרם ג'לטין (שקית אחת) מומס בחצי כוס מים
500 מל שמנת מתוקה להקצפה
100 גרם לדר חתוך לחתיכות + שליש כוס מים רותחים

 לציפוי:
50 גרם לדר נוספים חתוכים לרצועות דקות
חצי כוס פיסטוקים קצוצים (ללא מלח)
ההכנה:
מערבבים את פירורי הביסקוויטים עם החמאה המומסת. מהדקים את התערובת לתחתית התבנית.
בסיר קטן מרתיחים את המים עם הלדר תוך ערבוב ומעיכה בכף עץ עד להמסת הלדר וקבלת תערובת אחידה. מבשלים מספר דקות לקבלת תערובת סמיכה יותר. מצננים בצד.
בעזרת המיקסר מערבבים את גבינת העזים עם הסוכר במהירות נמוכה. לאחר קבלת תערובת אחידה מוסיפים את הגבינה הלבנה ומערבבים היטב.
ממיסים את הג'לטין בחצי כוס מים (מפזרים את הג'לטין על פני המים הקרים ולאחר שתי דקות מחממים את המים עד להמסה של הג'לטין. מערבבים ובודקים שלא נשארו גושים.) מצננים מעט.
מקציפים את השמנת המתוקה לקצפת רכה. מקפלים לתוך תערובת הגבינות ומוסיפים את הג'לטין המומס. מערבבים בעדינות לפיזור אחיד של הג'לטין.
מפזרים חצי מתערובת הגבינות עם השמנת על פני תחתית הביסקוויטים. מעל מפזרים את הלדר המומס ומעליו- את יתרת תערובת הגבינות עם השמנת. בעזרת סכין רחבה או מרית מבצעים מספר ערבובים עדינים דרך שכבת הלדר לקבלת האפקט של "עוגת השיש". מעבירים את העוגה למקרר למשך הלילה.
לפני ההגשה: מוצאים את העוגה מהמקרר ומניחים את רצועות הלדר בצורת מניפה (בשביל למנוע חיתוך שרך רצועות הלדר) על פני העוגה. מפזרים את הפיסטוקים מעל ומגישים.
 
 

רם אוריצקי
דירוג:  


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם