מאפי דלעת מקמח כוסמין

מאפי דלעת מקמח כוסמין
(על השולחן) טארטלט דלעת וכוסמין
קמח כוסמין
עני בגלוטן אך עשיר יותר בחלבון, בסידן, בברזל ובסיבים מאשר קמח חיטה רגיל ובעל טעם מתקתק ועדין יותר מקמח חיטה. כשניסיתי לאפות עם קמח כוסמין בלבד, הבצק התפורר לגמרי לאחר האפייה, ולכן שילבתי איתו קמח מלא רגיל לקבלת בצק יציב. הקמח עשיר בוויטמינים מקבוצת B ובעל ערך גליקמי נמוך, ולכן מומלץ לחולי סכרת.
המתכון שלהלן עבר התאמה לדיאטת קנדידה


חומרים ל-8 טארטלטים בקוטר 8 ס”מ:


לטארטלטים:
140 גרם (1 כוס) קמח מלא מנופה
100 גרם (1 כוס) קמח כוסמין מלא מנופה
75 גרם חמאה קרה חתוכה לקוביות (ניתן להשתמש בחמאת עיזים או להחליף בשמן זית)
6-5 כפות מים קרים


למלית:
500 גרם דלעת ללא קליפה וגרעינים, חתוכה לקוביות
2 ביצים טרופות
80 מ”ל (1/3 כוס) יוגורט עיזים
1/2 כפית קינמון טחון
1/4 כפית ציפורן טחון
1/8 כפית מלח


לקישוט:
25 גרם (1/4 כוס) פרוסות שקדים


הכנה:


1. מכינים את הטארטלטים: מעבדים את שני סוגי הקמח עם חמאה במעבד מזון עד לקבלת מרקם פירורי. מוסיפים מים בהדרגה ומעבדים עד שמתגבש כדור בצק.


2. מרדדים את הבצק על משטח מקומח לעלה בעובי 1/2 ס”מ, וקורצים עיגולים בקוטר 10 ס”מ. משמנים תבניות טארטלטים, ומרפדים את תחתית התבניות ושוליהן בעיגולי הבצק. מעבירים למקרר לשעה לפחות.


3. מכינים את המלית: מבשלים קוביות דלעת במים עד שהן רכות מאוד. מסננים, מחזירים לסיר ומייבשים את הדלעת על להבה נמוכה תוך כדי ערבוב, עד שהיא מתפוררת ותחתית הסיר יבשה.


4. מעבירים את הדלעת למעבד מזון, מוסיפים את שאר חומרי המלית וטוחנים למחית חלקה.


5. מחממים תנור ל-180 מעלות.


6. מרכיבים את הטארטלטים ואופים: יוצקים את מחית הדלעת לטארטלטים עד שלושה רבעים מגובהם ומפזרים מעל מעט פרוסות שקדים. אופים כחצי שעה, עד שהבצק זהוב והמלית יציבה. מצננים ומעבירים למקרר


Copyright © 2008 Walla! Communications LTD. All rights reserved
דירוג:  (2.9)


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם