1/2 הכוס המלאה

תגיות: הכוס / המלאה
טארטלט דלעת וקמח כוסמין, פעם לא ידענו למה זה טוב ואיך אופים עם זה, ומי שידע וגם רצה להשתמש היה צריך לתור אחר חנות טבע נדירה ויקרה. בעצם התחלנו להתוודע למאפים המלאים רק אחרי הלחמים המלאים שנמכרו במאפיות בוטיק. בהמשך התחלנו לנסות גם בבית, והיום יש למאפים הללו נציגות אפילו בקונצרנים הגדולים.

אין בעיה להשיג קמח מלא. אפשר למצוא אותו בכל מכולת שכונתית. בסופרים הגדולים יש קמחים מסוגים שונים ומשונים, וכולם נהדרים ושופעי בריאות. בקיצור, כדאי ללמוד לעבוד איתם.
אופים מומחים ממליצים אמנם לשלב קמח מלא עם קמח לבן (וכך אני פועלת בדרך כלל), אולם הפעם החלטתי לעבוד על טהרת הקמח המלא, ואפילו להוסיף משתתפים מלאים נוספים: קמח שיפון מלא, קינואה, כוסמין ושיבולת שועל.


קמחים וחומרי גלם


אופים מומחים ממליצים לשלב קמח מלא עם קמח לבןקמח שיפון
עני בגלוטן (מולקולות חלבון שתורמות לגמישות הבצק ולנפחו), ולכן באפייה ביתית עדיף להכין ממנו רק עוגיות פריכות ולא לחם או עוגה.


קמח כוסמין
עני גם כן בגלוטן אך עשיר יותר בחלבון, בסידן, בברזל ובסיבים מאשר קמח חיטה רגיל ובעל טעם מתקתק ועדין יותר מקמח חיטה. כשניסיתי לאפות עם קמח כוסמין בלבד, הבצק התפורר לגמרי לאחר האפייה, ולכן שילבתי איתו קמח מלא רגיל לקבלת בצק יציב. הקמח עשיר בוויטמינים מקבוצת B ובעל ערך גליקמי נמוך, ולכן מומלץ לחולי סכרת.


קמח קינואה
טעם יחסית דומיננטי (של קינואה, אלא מה?), עשיר בסיבים תזונתיים, מינרלים, ויטמין E וויטמינים מקבוצת B.


שיבולת שועל
לא קמח, אבל חומר גלם חשוב. זהו דגן עשיר בסיבים מסיסים, ויטמינים, נחושת, ברזל, אבץ, מגנזיום, זרחן וסידן — מינרלים המועילים לתפקוד גופני טוב.


3 דברים שחייבים לדעת על אפייה בריאה


(1) לנפות או לא? כשמנפים את הקמח המלא, בעצם מורידים ממנו סיבים והופכים
אותו ללבן יותר וגם לבעל מרקם חלק יותר, שבדרך כלל נוח ומתאים יותר
לעבודה, כשמכינים עוגות.
(2) קמח מטחינת ריחיים קמח במרקם גס וטעם דומיננטי, שנחשב לבריא ביותר.
הוא מפיק מאפים כבדים וכהים יותר, ולפעמים יש להעלות את כמות הנוזלים,
כדי שהמאפה לא יהיה כבד.
(3) עושר וגיוון הרגישו חופשיים להוסיף למאפים אגוזים, שקדים, שומשום, פירות
מיובשים, גרעינים, קוקוס ושיבולת שועל. חגיגה של בריאות.


Copyright © 2008 Walla! Communications LTD. All rights reserved.
דירוג:  


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם