הריסה- מרק מהמטבח העירקי

הריסה- מרק מהמטבח העירקי
אחד המרקים המפנקים והעשירים של החורף. המרק מבוסס על חיטה המתבשלת שעות ארוכות בתנור או בכיריים על אש זעירה.
טעמה המיוחד של החיטה המבושלת יחד עם עוף שעות ארוכות הוא בלתי נשכח. נהוג להגיש אותו בשבת של פרשת ושלח החל בשבוע ט"ו בשבט.
החומרים: ל 12- 10 סועדים
600 גר' חיטה
1 צוואר הודו מחולק ל 5 - -4 חלקים
1 עוף שלם גדול מחולק ל - 8 חלקים
5 - 4 כפות מרק עוף
1 כף מחוקה כורכום
1 כף כוסברה יבשה טחונה
מעט כמון לפיזור על המרק בעת ההגשה


אופן ההכנה:
1. משרים את החיטה ללילה שלם לפני הבישול.
2. מרתיחים  כ – 2 ליטר מים בסיר גדול (סיר של 10 ליטר) ומוסיפים את צוואר ההודו והעוף. כעבור 2 דקות הרתחה מסננים ושוטפים במים רותחים את חלקי העוף וההודו.
3. שוטפים היטב את הסיר ושמים בו את החיטה, ההודו והעוף.  מוסיפים כ-3 ליטר מים רותחים, מביאים לרתיחה שוב ולאחר מכן מנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל כ-4 שעות.
4. מדי חצי שעה יש לערבב היטב כדי למנוע הידבקויות בתחתית הסיר, בכל פעם שמערבבים מוסיפים מים רותחים. התבשיל צריך להיות נוזלי כל הזמן (דומה יותר לדייסה אך לא מימי כמרק).
5. כעבור 4 שעות מוסיפים את אבקת המרק, הכוסברה והכורכום, מערבבים ומעבירים את הסיר לפלטה חשמלית או לתנור בתכנית חום שבת למשך כל הלילה.
6. בימים קרים במיוחד אפשר להגיש בשבת כארוחת בוקר מאוחרת וצהרים מוקדמת.
7. מגישים בצלחת מרכזית גדולה ומוזגים לכל סועד בצלחת עמוקה. מפזרים כמון לפי הטעם. 


ספר המתכונים של משפחת גרשון
דירוג:  (2.7)


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  

תגובות הגולשים

01. הריסה? עירקי?????? / רבקה (25/02/2010)


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם