מסקרפוצ'ינו

עוגות מוס אישיות תלת שכבתיות: הבסיס הוא סבויארדי טבולים באספרסו ובפרנג'ליקו (ליקר אגוזים איטלקי), מעליו מוס מוקה עם דבש ולמעלה מוס מסקרפונה עם שוקולד בניחוח אגוזי.
במתכון זה חשוב במיוחד להקפיד על שלבי ההכנה, ואסור להכין את המוסים מראש. יש הוראות ליצירת האלכסון במוסים, אבל אפשר, כמובן, להרכיב את המנה בשתי שכבות אופקיות.
חומרים ל-10 קינוחים אישיים בקוטר 5 ס"מ, או לתבנית בקוטר 24 ס"מ:
לבסיס:
200 גרם סבויארדי (מתכון בהמשך)
300 מ"ל אספרסו מוכן ומצונן
למוס קפוצ'ינו ודבש:
300 מ"ל שמנת מתוקה
2 חלמונים
11/2 כפות סוכר
40 גרם דבש
240 גרם שוקולד מריר
2 כפות אספרסו חזק מוכן
למוס מסקרפונה ושוקולד-אגוזים:
1 1/3 כוס שמנת מתוקה
350 גרם שוקולד חלב
1/4 כוס סירופ תירס
5 כפות פרנג'ליקו (ליקר אגוזים)
250 גרם גבינת מסקרפונה
קקאו, לקישוט



* מכינים סבויארדי
* מכינים את התחתית: טובלים את הבישקוטים בקפה. לתבנית גדולה, מסדרים בתחתית התבנית. למנות אישיות - עוטפים את הרינגים מלמטה (בסיס ודפנות) בניילון נצמד, ליצירת תחתית. מניחים את הבישקוטים צמודים בשורה וקורצים מהם בסיס בעזרת רינג. מסדרים את בסיס הבישקוטים על גבי תחתית הניילון.
* מכינים מוס קפוצ'ינו ודבש: מקציפים את השמנת לקצפת רכה ושומרים במקרר.
* מקציפים חלמונים וסוכר כ2- דקות במהירות גבוהה. במקביל, בסיר קטן, מרתיחים את הדבש. בזרם דק מזלפים את הדבש הרותח לתוך תערובת החלמונים, תוך כדי הקצפה במהירות גבוהה, עד להתקררות התערובת.
* ממיסים את השוקולד בביין מארי או במיקרוגל.
* מקפלים לתוך תערובת החלמונים את השוקולד המומס והאספרסו. בזריזות מקפלים פנימה את הקצפת.
* עכשיו מגיע הפטנט: משעינים את התבנית או התבניות האישיות באלכסון על משענת יציבה ויוצקים את המוס כך שימלא את התבנית במפלס אלכסוני. מקפיאים באלכסון כשעה.
* מכינים מוס מסקרפונה-שוקולד-אגוזים, רק לאחר שמוס הקפוצ'ינו קפא: מקציפים 1 כוס שמנת מתוקה לקצפת רכה ושומרים במקרר.
* בסיר מעל אש נמוכה ממיסים: שוקולד, 1/3 כוס שמנת, 1/3 כוס מים וסירופ תירס, עד שמתקבלת תערובת חלקה. מסירים מהאש ומניחים לתערובת להתקרר עד לטמפרטורת החדר. מוסיפים ליקר וגבינה ומערבבים. מקפלים פנימה את הקצפת.
* מורידים את התבניות מהמשענת, יוצקים את המוס ומיישרים. מקררים 4 שעות.
* מוציאים מהתבנית (אם משתמשים ברינגים, מסירים את הניילון ומחלצים את המוסים לאחר חימום קצר של הדפנות במטלית שנטבלה במים רותחים ונסחטה).
* לקישוט: מנפים קקאו מעל הקרם ונועצים בו עוגיית פרפר מבצק טוויל


דירוג:  (3.5)


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם