מיקום: עוגות

עוגת מיץ

עוגת המיץ המשוכללת שלי – 2006
מחברת : יעלה
שילוב של 3 מתכונים
טעים מאוד-מאוד, העוגה נשארת קלה יחסית ומהירת הכנה. מומלץ
מצרכים:
5 ביצים גדולות
כוס ורבע סוכר
2 סוכר ווניל
להקציף היטב במערבל עד שמכפיל את נפחו.


מוסיפים לאט - לאט, לפי סדר את החומרים הבאים:
שלושת רבעי כוס שמן
שלושת רבעי כוס מיץ תפוזים
רסק של חצי תפוז עם קליפה כתומה (לרסק דק מאוד עם מעט מהמיץ כדי שיצא ממש מרוסק)
 1 שקית אבקת אפיה

בשלב הזה, לערבב טוב ולהניח לעיסה ל-5 דקות (דרוש כדי שהאפיון יתסוס עם התפוזים). להוסיף 2 כוסות גדושות בקמח רגיל, לערבב היטב.

לשמן תבנית מלבנית גדולה או עגולה (לא קפיצית) או קוגלהוף ולאפות בחום בינוני כ-150, עד שקיסם יוצא יבש (זמן האפייה תלוי בסוג התבנית, בקוגלהוף לוקח כ-50 דקות)

העוגה יוצאת ממש עסיסית, אבל אם רוצים, אפשר לשפוך עליה בעודה רותחת: חצי כוס מיץ תפוזים + 2 כפות ליקר תפוזים "סברה" או קוואנטרו וכו' . אפשר גם לשפוך עליה זיגוג שוקולד מריר למי שאוהב שילוב שוקו-תפוז.
לגבי התפוז המרוסק: ובכן, אין צורך לעשות דבר עם חצי התפוז, לא לקלף ולא לגרר. פשוט מאוד: שמים את חצי התפוז במעבד, אפשר להוסיף מעט מכמות המיץ וכך הוא ירוסק עד דק, ביתר קלות. אז מערבבים את שלושת רבעי כוס המיץ עם חצי התפוז המרוסק ומוסיפים לתערובת.

נכון, היא לא ממש בחושה כי לא מכניסים את כל החומרים יחד, זה באמת קצת יותר בלאגן ועבודה, אבל השלבים הללו תורמים ליצירת עוגה אוורירית ועסיסית. ממש מתבקש להגיש עם מסקרפונה או קצפת על-יד.

שיפור :

ניתן להוסיף לעוגה 100 גרם שוקולד מריר מגורר (לא שוקו-צ'יפס).
כדי שהשוקולד לא יצלול כאבן לתחתית - כדאי לערבב חלק ממנו בשלב הקמח וחלק להשאיר ולפזר מעל פני העוגה לפי הכנסתה לתנור. אל דאגה: הפירורים הנחמדים ימצאו את דרכם למרכז העוגה, גם בלי עזרתכם....

עדכון נוסף – עוגת המיץ הופכת לעוגת קרם מושקעת ואלגנטית אבל נשארת מהירת הכנה:

מכינים את העוגה יום לפני מועד ההגשה (לשישי בערב: להכין במשך יום חמישי).
לפני הכנת העוגה בתבנית עגולה או מלבנית, מכינים את הקרם.

קרם: מבשלים על אש נמוכה 2 קצפת + 200 גרם שוקולד עם אחוז מוצקים גבוה (70).
מורידים מהאש אחרי שערבבנו היטב ווידאנו שהתערובת הומוגנית ואין גושים. מכניסים לכלי סגור ולמקפיא לשעה עד שעתיים , או עד שכמעט קפוא. מעבירים למקרר עד זמן השימוש.

בינתיים, מכינים את העוגה לפי הגירסא המשוכללת הנ"ל, אבל לא שופכים עליה מיץ תפוזים או ליקר. זה ממש חשוב לזכור: לא להרטיב העוגה

מקררים את העוגה היטב. חוצים אותה באמצע.
מכינים בכוס תערובת של חלב עם ליקר תפוזים פשוט או אחר כמו גרנד-מארנייה. צריך כמות של כמעט כוס להרטבת שני חלקי העוגה וכל אחד יכול להחליט על היחס שבין הליקר לחלב. לדעתי, כדאי שני שליש חלב + שליש ליקר.

מוסיפים לקערת הקרם 2 כפות אבקת סוכר (אם משתמשים בשוקולד 70 אחוז, זה מריר מדי עבור חלק מהאנשים). מקציפים מעט, עד שנוצר קרם. אם נקציף יותר מדי – יתקשה מאוד ולא יהיה נעים למריחה ואכילה.

על החצי התחתון של העוגה שופכים חצי מהחלב-ליקר , בעזרת כף, ומורחים פחות מחצי מכמות הקרם כדי שהיתר יספיק עבור החלק העליון וציפוי הצדדים
מניחים מעל את החלק העליון של העוגה – מחוררים אותו הרבה עם קיסם, כדי שהחלב יחלחל.  מורחים את הקרם למעלה ובצדדים.
אפשר לקשט עם קליפות תפוז מסוכרות או פרוסות של תפוז סיני טרי – אם רוצים.


ספר מאכלי החורף של פורום אוכל באתר YNET ופורום מתכונים מאתר מטעמים עדכון חורף 2005 - 2006
דירוג:  


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם