מיקום: ראשונות > חלבי

תפו"א מוקרם ברוטב פטריות ושמנת

מתכון מיוחד וטעים, שווה מאוד מ-א-ו-ד לנסות!!
זמן ההכנה: בין חצי שעה ל45 דקות.

מצרכים:
5-6 תפו"א בינוניים
חבילת פטריות שמפניון חתוכות ושטופות היטב
50 גרם חמאה
1 בצל לבן בינוני קצוץ דק
1 שמנת לבישול
חצי כוס חלב
כחצי כפית אגוז מוסקט (טחון)
לפי הטעם: פלפל שחור ומלח
גבינה צהובה מגורדת
תבנית אפיה בינונית
סיר חלבי, כף גדולה

אופן ההכנה:
1. מרתיחים על הגז את התפוחי אדמה כשהם שלמים, כאשר הם מתרככים מקלפים אותם ונותנים להם להתקרר בצד. לאחר מכן, פורסים אותם לחתיכות עגולות ושמים על התבנית, באופן שהם יהיו שטוחים ופרוסים עליה והם יכסו אותה.
2. להכנת הרוטב [שמנת ופטריות]: לוקחים סיר חלבי, ממיסים עליו את החמאה. ואז מוסיפים את הבצל הקצוץ. כשהוא מקבל צבע זהוב- חום (לא שרוף!), מנמיכים את האש מוסיפים את הפטריות ומערבבים, כאשר הפטריות מפרישות קצת מים (כ-7 דקות לאחר הטיגון)- שופכים את השמנת לבישול, בוחשים כ-3 דקות ומוסיפים חצי כוס חלב, אגוז מוסקט, פלפל שחור ומלח. ממשיכים לערבב וכשזה נהיה קצת סמיך:
3. שופכים את הרוטב [החם] על התפוחי אדמה- (כשהם כבר בתבנית) ומכניסים לתנור על כ-180 מעלות (טורבו). כשזה משחים מעט מפזרים גבינה צהובה, מחכים מס' דקות עד שהיא נמסה ומוציאים מהתנור.
ו.... בתאבון!!


דירוג:  (3)


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם