עוגה טבעונית במגוון טעמים

המתכון מספיק ל-2 תבניות אפייה קטנות (30X10)
החומרים לעוגה בחושה בסיסית:
1.5 כוס קמח כוסמין מלא/חיטה מלאה
שלושת-רבעי כוס קמח שיבולת שועל (לא חובה)
5 כפות טחינה מלאה
כפית וחצי אבקת אפייה אורגנית
כוס אגוזי מלך, פקאן, לוז כתושים בצורה גסה
חצי כוס חלב אורז - שקדים
ולהמתקה - שלושת רבעי כוס סילאן ורבע כוס מייפל


 

מערבבים את הקמחים, הטחינה, אבקת האפייה, תחליף החלב והממתיק. 
במידה ואתם משתמשים בבלנדר חזק, או בלנדר JTC או ויטהמיקס למשל - תוכלו לכתוש את האגוזים קלות ולא עד לאבקה דקה. אם לא, פשוט פוררו את האגוזים לחתיכות קטנות.

 

עוגת תפוחים

משחימים קלות במחבת 2 תפוחים ואגס, כדי להוציא מהם מעט את הנוזלים, טוחנים בבלנדר לפחות מ-10 שניות, כדי שיישמרו קצת על צורתם, ומוסיפים אל שאר המרכיבים. אם אתם הולכים על עוגה כזו, הוסיפו גם 4 -5 כפות קינמון. 
רסק התפוחים מהווה גם תחליף ביצה לעוגה.

 

עוגת שוקולד

אם תרצו עוגה שוקולדית הוסיפו אבקת קקאו אורגני, אפשר להוסיף גם שבבי שוקולד איכותי. אם בחרתם בעוגת קקאו מומלץ להוסיף כרבע כוס זרעי פשתן או זרעי צ'יה מושרים - כך הם יהווה תחליף ביצה.

 

את הסיפור המתוק הזה טועמים ומוודאים שהוא ערב לחיך. וודאו שהוא מתוק, אפילו קצת יתר על המידה, כי אחרי אפייה, רמת המתיקות תרד באופן די משמעותי. 

מכניסים לאפייה של כ-30 דקות ב180 מעלות ובודקים מדי פעם את מצב העוגה באמצעות תקיעת מזלג במרכזה - אם המזלג יוצא נקי, סימן שהעוגה מוכנה.

 

רוטב תמרים
מצרכים:
100 גרים תמרים מגולענים

כף שמן קוקוס

חצי כוס חלב אורז - שקדים

חצי כוס מים

 

את העוגה הטבעונית ללא סוכר שלי כיסיתי ברוטב תמרים נהדר ופשוט להכנה. 
לוקחים את כל המצרכים וטוחנים בבלנדר- עד לקבלת קרם דליל.

את הקרם מבשלים מספר דקות ובמידת הצורך מוסיפים מים/חלב אורז-שקדים.

שימו לב - לא חובה לכסות את העוגה ברוטב. ניתן לשמור אותם בנפרד ולפני ההגשה לחמם קלות את העוגה ואת הרוטב - כך זה טעים אפילו יותר.

אם לא בא לכם על תמרים, באותה דרך הכינו רוטב שוקולד (את התמרים החליפו בשוקולד קקאו איכותי)



דירוג:  (2.7)


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם