מיקום: עוגיות

ריפה - עוגיות שומר פריכות

עוגיות פשוטות ומהירות הכנה האופייניות למטבח המרוקני. מכינים אותן בימי חול והן מתלוות לכוס תה עם נענע או ללימונדה ביתית. לפעמים יוצרים מהבצק עוגיות בצורת עיגולים רחבים, מניחים במרכז השולחן, והאורחים שוברים חתיכות מן הגלגל ומתכבדים

1 ק"ג קמח מנופה
1/4 1 כוסות סוכר
1 כוס שמן
11/2 כוסות מים או מיץ תפוזים
3 ביצים מס' 2
2 שקיות אבקת אפייה
3-2 כפות זרעוני שומשום
1/2 1 כפות גרגירי שומר שלמים


+ בסיר בינוני ממיסים את הסוכר עם המים (או המיץ) על להבה בינונית. מוסיפים את השמן, השומשום והשומר, בוחשים היטב ומבשלים במשך 3 דקות עד לקבלת תערובת חמה אך לא רותחת.
+ בקערה רחבה מניחים את הקמח, יוצרים גומה במרכזו, מוסיפים את הביצים ואת תערובת הסוכר והשמן הפושרת ומפזרים את אבקת האפייה מסביב לגומה.
+ בוחשים עד לקבלת תערובת אחידה. לשים היטב את הבצק עד שהוא עדין וחלק. אפשר להכין את הבצק גם במיקסר.
+ עורכים את הבצק על גבי משטח מקומח ומרדדים לעלה בעובי ½ ס"מ. קורצים עיגולים בקוטר 20 ס"מ (אפשר בעזרת קערית בגודל מתאים).
+ "צובטים" את שולי הבצק כדי לתת לעוגיות צורה משוננת. אפשר גם לקשט את העוגיות על ידי חירור במזלג.
+ עורכים את העוגיות בתבנית משומנת ואופים 25 דקות בחום של 180 מעלות


מקור המתכון: פסקל פרץ-רובין, גיליון 66
דירוג:  


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם