מיקום: תבשילים

תבשיל חיטה בסילאן וזעתר

זהב מבטן האדמה
תבשיל חיטה בסילאן וזעתר
מלווה אותנו משחר הקולינריה. חיטה צילום: סי די בנק
ניר צוק מחזיר אותנו אל החיטה בצורתה הראשונית ומציע תבשיל משביע ומנחם לימים קרים במיוחת, עם טעם מתקתק שמוסיף דבש תמרים
באחרונה רמז הרופא כי מומלץ לי להמעיט באכילת קמח על מוצריו. בהיותי פציינט ממושמע התיישבתי באחד הבקרים אל מול הגשם המכה בחלון, ובעודי לוגם קפה של שחר, ניהלתי רשימה של כל המנות שהרופא הורה לשכוח מהן. עם תום שני עמודים כללה הרשימה שלי כריכים, מאפים, פסטות, עוגות, קוסקוס, תבשילי חיטה. תבשילי חיטה , שאלתי בדמעות שהרטיבו בלא רחם את הרשימה הארוכה. ארוכה מדי.

חיינו רצופים בווריאציות על חיטה, שמלווה את המין האנושי כבר משחר ימי הקולינריה: המצרים סגדו לה בתקופת הברונזה, אז הייתה הדגן העיקרי, מנוע הכלכלה וסמל לעושר. תנועות אידיאולוגיות חרטו את הצמח העשבוני החד-שנתי על דגליהן ובישראל נטועים יישובים שהחיטה ושלוחותיה היא בסיס שמם: מ"שיבולים" בדרום, "בית דגן‭,"‬ "דגניה‭,"‬ "תל קציר" ועד "גדיש" בעמק יזרעאל.

 

החיטה משמשת גם ברפואה העממית: יהודי תימן נוהגים לעשות אמבטיות של סובין נגד כאבי שיגרון, יהודי אלגשיר ומרוקו מכינים מבורגול מרק סמיך המסייע לטיפול בחוסר דם. מיץ נבט חיטה הפך בימינו למגיפה אופנתית, וידועונים מכל העולם פותחים איתו את הבוקר כטיפול מונע לבעיות מעיים. אם אתם בני מזל שיכולים להמשיך לאכול כאוות נפשכם מהדגן המנחם הזה, שווה שתנסו את מתכון החיטה בסילאן, שאין ממנו מנחם ומשביע ביום חורף קר. אני הולך להתנחם בסיר תפוחי אדמה (מתכון, אגב, בקרוב‭.(‬

 

תבשיל חיטה בסילאן וזעתר

המרכיבים:

2 בצלים קטנים

50 גרם חמאה

1/2 1 כוסות חיטה

3 כוסות מים רותחים

4 גבעולי זעתר טרי

3 כפות סילאן 

3 כפות שמן זית

 

אופן ההכנה:

קוצצים את הבצל לקוביות קטנות ומאדים בסיר עם חמאה עד לשקיפות.
מוסיפים את החיטה לסיר, מתבלים במלח ופלפל ומטגנים כ-3 דקות נוספות. מוסיפים מים רותחים, מערבבים ומכסים, מבשלים על אש קטנה כ-20 דקות.
אל החיטה החמה מוסיפים סילאן, שמן זית, עלי זעתר ומתקנים תיבול


קישור: ynet

ניר צוק ynet
דירוג:  (2.6)


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם