גבינת סויה ביתית

גבינת סויה ביתית
גבינת סויה ביתית
המצרכים:
1.5 כוסות פולי סויה יבשה
1 כפית מלח
3 שיני שום
2 לימונים
1/2-1/3 כוסות שמן מכבישה קרה (עדיף ורצוי שמן זית)


אופן ההכנה:
מתכון מיוחד לגבינת סויה טובה יותר, בריאה יותר, ללא חומרים משמרים וחומרים מלאכותיים.

את פולי הסויה היבשה שוטפים היטב (מספר שטיפות) ומשרים משך לילה במים.
למחרת שוטפים היטב את הסויה ומועכים אותה לאחר מכן עד קבלת עיסה. מוציאים החוצה את הקליפות שנושרות ככל שניתן, מכניסים את העיסה למערבל מזון וטוחנים (לא לדאוג, זה מקציף).
מכניסים לסיר גדול (הקפידו על סיר גדול במיוחד כי זה עולה ולא ממש נחמד לנקות את הסויה שנשפכת) ומוסיפים 1.5 ליטר של מים רתוחים. מחממים על אש גבוהה עד רתיחה ומיד עם הרתיחה מנמיכים את האש. לא לפספס את הנמכת האש!!! (ראה הערה קודמת).
משאירים על אש גבוהה משך 20 דקות בדיוק. כ 3-4 דקות לפני הכיבוי מוסיפים מיץ מלימון שלם. צבע המים מצהיב ומפלס הנוזל צונח.
את העיסה המוכנה סוחטים היטב בעזרת חיתול/בד מתאים ומחזירים למערבל המזון. מוסיפים שוב מיץ מלימון שלם, כפית מלח ים, 3 שיני שום כתוש ואת השמן ומשאירים במערבל המזון עד קבלת מרקם של חמאה/גבינה/קוטג'.

התוצר שקיבלנו הוא גבינת הסויה, כעת ניתן להוסיף זיתים, פפריקה, מלפפון חמוץ, שמיר, עירית פטרוזיליה או כל טעם אחר כיד הדמיון הטובה. אני נוהגת להכין כמות גדולה ולהקפיא את הגבינה לאחר החלוקה למנות וטעמים.
בהצלחה.

מספר מנות: כמות גדולה, תלוי בגודל המנות.



נתקבל מאת: פנינה סביליה
דירוג:  


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם