טארט טאטן של בצלים בקרמל

מתכון של אהרוני
החמרים הדרושים:
1/2 ק"ג בצק עלים.
לבצלים:
כ-15 בצלים בינוניים (תלוי בגודל הבצלים ובגודל הכלי).
60 גרם חמאה
5 גבעולי טימין
5 עלי מרווה שלמים
מלח, פלפל שחור גרוס
2 כפות סוכר
2 כפות חומץ בלסמי

לתערובת פרורי הלחם:
כוס וחצי פירורי לחם
שליש כוס צימוקים
שליש כוס צנוברים
2 שיני שום כתושות
רבע כוס שמן זית
מלח, פלפל שחור טחון טרי
מעט אגוז מוסקט
 
אופן ההכנה:
 
1. קולפים את הבצלים וחוצים אותם לרוחבם.
מהחלק הרחב מסירים את הרבע העליון. מהקצה השני מסירים בערך ס"מ אחד, כדי שיהיה לבצל בסיס לעמוד עליו. ממליחים ומפלפלים את החלק העליון החתוך.
 
2.שמים בתחתית תבנית אפייה עוגלה בקוטר 28-26 ס"מ את החמאה, המרווה והטימים. מניחים את הבצלים בכלי כשצדם החתוך כלפי מטה, צפופים ככל האפשר.
אם האחרון/ים מסרבים להכנס בנוחות בשל רוחבם, חותכים קצת מהצד עד שיתאימו.
 
3. שמים את הכלי על הלהבה הגדולה, ומניחים לבצלים להיטגן בחמאה הרותחת כ-10 דקות, עד שהחלק התחתון שחום. מרימים את הבצל במזלג ובודקים אם השחים דיו. 
מערבבים בקערית קטנה את החומץ והסוכר ומוסיפים לתחתית הכלי בינות הבצלים. מביאים לרתיחה ומניחים לתערובת לבעבע בתחתית הכלי עוד כ-3 דקות. מכבים את האש.
 
4.מכסים את הכלי בניר כסף ומכניסים לתנור, שחומם מראש ל-180 מעלות, לכ-45 דקות.
 
5. בזמן שהבצלים נאפים, מערבבים בקערה את החמרים לתערובת פירורי הלחם.
 
6. מוציאים את הכלי מהתנור, מסירים את נייר הכסף (ומתעלפים מהריח), מפזרים ותוחבים את תערובת פרורי הלחם בינות הבצלים.
 
7. מרדדים את בצק העלים לעיגול, הגדול ב-5 ס"מ מקוטר הכלי. דוקרים את פני הבצק במזלג ומניחים אותו על הבצלים. תוחבים את שולי הבצק בין הכלי והבצלים.
8. אופים שוב 30-20 דקות, עד שהבצק שחום דיו.
 
9. מוציאים מהתנור ומניחים על משטח עבודה. מחכים 3 דקות. מניחים על הכלי צלחת שטוחה, והופכים אותו בעזרת מגבת מטבח. שוב מתעלפים.
 
10. לפי אותו עיקרון אפשר להכין את המאפה עם קישואים וזיתים שחורים וגבינה, לבבות ארטישוק שלמים, עגבניות שלמות ועוד.
 
***אני מצאתי פעם מתכון דומה ופשוט בהרבה בגיליון "שף": מטגנים בצל סגול בסוכר עד שהוא מקורמל, מכניסים אותו לתבנית עגולה, ומותחים מעליו בצק עלים. אופים, הופכים והופ! יש מאפה טעים ויפה. אני עוד לא ניסיתי, כי אני קצת מפחדת מבצק עלים...
בהצלחה ובתיאבון!!

 


מאת: בצ"י
דירוג:  


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם