קיש עגבניות וריחן / בני סיידא

חומרים:
בצק:
1/2 1 כוסות קמח
חצי כפית מלח
100 גרם חמאה
1 חלמון
2-3 כפות מים קרים


מלית:
30 גרם חמאה
4 כפות שמן זית 
שני בצלים גדולים קצוצום דק
4 שיני שום כתושות
700 גרם עגבניות קלופות, נקיות מזרעונים וקצוצות (אני שוקלת 700 אחרי ניקוי יסודי)
1/2 כוס ריחן (בזיליקום) קצוץ
מלח, פלפל שחור טחון טרי 
1 כף עלי טימין
1 מיכל שמנת מתוקה (אני משתמש ב- 15% לבישול)
3 ביצים
100 גרם גבינת קשקבל
1 כף קמח
 
(לתבנית 26 - להיזהר - אני שמתי חצי כמות מלית על אותה כמות בצק, במקור זה יותר גבוה...)
 
1. להכנת הבצק: שמים במיכל במעבד מזון, המצויד בלהב מתכת את הקמח, המלח והחמאה. מעבדים רק עד שהחמאה נבלעת ומתקבלת תערובת פירורית. מערבבים את החלמון עם שתי כפות מהמים ומעבדים כמה שניות לבצק אחיד. אם צריך, מוסיפים עוד כף מיםץ צרים מהבצק כדור, משטחים קלות, עוטפים בניילון נצמד ושומרים במקרר שעה.
2. מקמחים את משטח העבודה, ומרדדים עליו את הבצק לעלה בקוטר של 28 ס"מ. כורכים את העלה בצורה רופפת סביב המערוך, ומרפדים בו את התבנית, כך שיכסה את התחתית והדפנות. מהדקים את הבצק לתבנית, קוטמים שאריות, מכסים בקלילות בניילון נמצד, ושומרים במקרר חצי שעה (או כמוני בפריזר 10 דקות, כי גם ככה אני מאחרת), בינתיים מחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות)
3. להכנת המלית: ממיסים במחבת כבדה את החמאה עם השמן זית ומטגנים את הבצל עד שיתרכך, מוסיפים את העגבניות ואת השום ומטגנים על אש גבוהה כ- 3 דקות. מסירים מהאש ומצננים.
4. מוסיפים למחבת את הריחן, מתבלים במלח, פלפל וטימין ויוצקים לתבנית.
5. טורפים בקערה את השמנת,הביצים, הגבינה והקמח, ויוצקים לתבנית.
6. אופים כ- 40 דקות עד שההבצק מזהיב והמלית מתייצבת. מוציאים מהתנור, ומצננים 20 דקות לפני ההגשה


הביאה נוג'ו
דירוג:  (2)


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם