למה דווקא קינואה?

שני מתכוני קינואה טעימים
הקינואה הופיעה על מדפי חנויות הטבע לפני כמה שנים. יחד עם האמרנט והדוחן היא נדחקה באגף של המכוערות שאף אחד לא מזמין לרקוד ולא רוצה לראות. היו שמועות שהיא קצת מסריחה. לא עזרו לה הסיפורים על מוצאה האינדיאני ועוד פרטים אקזוטיים על ערכיה התזונתיים. היא נשארה במעמד של דחויה.


לפתע, לפני כשנה, בלי שקדם לכך מאורע יוצא דופן, היא נהפכה לכוכבת בסצינת הבריאות. היא מופיעה בכל אירוע, מכל סוג ובכל הקשר אפשרי. היא נתפשת כדבר הנכון בכל זמן ובכל מקום ומסמנת את הפיכתו של האקו-שיק מזרם שולי וסהרורי למיינסטרים. הפעם הראשונה שבה טעמתי קינואה ששודרגה למאכל תאווה היתה במסעדת "טאצה ד'ורו" בתל אביב. אני זוכרת את ההפתעה שלי מעצם הרעיון שניתן לשלב את הגרגרים האלה במנה בלי להסתכן בריח של דייסת ציפורים. החידוש במנה היה שילובה של הקינואה במלית של הרביולי מקמח מלא. את המתכון למלית קיבלתי מבעלי המסעדה:


מלית רביולי עם קינואה


מה קונים:
4 בצלים פרוסים
1/2 כוס מש
1/2 כוס פולי סויה
1/2 כוס קינואה
גביע לבנה
3 פלפלים אדומים
רוזמרין טרי
גרידת לימון
10 עלי בזיליקום


איך מכינים:


את הבצלים מאדים בשמן זית עד לצבע זהב, את הקטניות והקינואה מבשלים, את הפלפלים קולים ופורסים לרצועות דקות. את הרוזמרין (בכמות שאוהבים) קוצצים, גם את עלי הבזיליקום. מערבבים הכל עם הלבנה ומקררים. מוסיפים גרידת לימון לפי הטעם. מתבלים במלח ופלפל לבן לפי הטעם. התערובת המוכנה מתאימה למילוי פסטות וירקות וכתוספת לדגנים מבושלים.


מאז אותה התגלות ב"טאצה ד'ורו" יצא לי לטעום קינואה ולהתרגל אליה באין-ספור שילובים וטעמים. אחד המוצלחים שבהם הוא פרי המצאתה של פלורי פריד-קוטיגה, בשלנית בעלת שורשים רומניים ואלופת ממולאים. הנה המתכון שלה:


קישואים ממולאים בקינואה


מה קונים:
בצל קטן
6 קישואים
1/2 כוס קינואה
לימון אחד וכף שמיר קצוץ


בעניין הכמויות פריד-קוטיגה מבקשת לגלות גמישות ולשים לב לגודלם של הקישואים ולמידת עסיסיותם.


איך מכינים:


מזהיבים את קוביות הבצל ומוסיפים את חלקם הפנימי של הקישואים, ואחרי דקה גם את הקינואה, הלימון והשמיר הקצוץ. את התערובת מכניסים לתוך הקישואים החלולים ומרתיחים בסיר עם מעט מים, מנמיכים את האש, מבשלים 10 דקות, מכבים, מכסים במגבת נקייה ומכסה תואם. פותחים את הסיר כעבור שעה ונהנים מכל ביס. אי אפשר להפסיק.


טיפ של פריד-קוטיגה: "מי שלא מהסוג שלך (הכוונה אלי) יכול להוסיף קצת מלח ופלפל".


טיפ שלי: מי שלא מהסוג שלה (הכוונה לפריד-קוטיגה ושאר הבשלנים שמסוגלים למלא קישואים ואפילו פירות קטנטנים) שימלא בתערובת הקינואה פלפלים אדומים. הם נוצרו לתפקיד הזה. במתכון הפלפלים מחליפים את בשר הקישואים בעגבניות קצוצות.


מאז שהבטן שלי והארונות שלי והסירים שלי נגדשו בקינואה אני תוהה, כמו יועצי תדמית מנוסים, איך הצליחה האפרפרה הזאת להשיל מעליה את הכסות הדוחה ולהחליף אותה בדימוי סקסי. מה בדיוק קורה ברגע האחד שבו ברווזון מכוער הופך לברבור מבוקש.


סיפור הקינואה נעשה עוד יותר מסתורי כששמים לב שמאז שהיא במרכז הבמה הפסיקו לקשט את עברה בכל מיני אגדות אצטקיות. מאז שהיא בצמרת התחילו יועצי התדמית שלה לשלוף דווקא סיפורים קורעי לב על עברה העלוב. עכשיו כשהיא בשיא כוחה מתאים להם לספר שאת המרוץ שלה לצמרת היא התחילה כאוכל של תוכים


קישור: הארץ

מאת רחל טל-שיר
דירוג:  (2.4)


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם