מיקום: עוגות

טארט לימון

תגיות: טארט / לימון
אבקת סוכר לפיזור
1 ביצה טרופה קלות
4 ביצים
1 כמות בצק מתוק לפי החומרים הבאים:
70 גרם חמאה ללא מלח
ארבעה לימונים כמיץ
קמצוץ גדול מלח
150 גרם סוכר דק
80 גרם סוכר דק
1 קליפת לימון מרוסקת דק
200 גרם קמח לבן
למלית: 150 מל שמנת סמיכה
1-2 טיפות תמצית ווניל




בצק מתוק:
1. בקערה גדולה מנפים יחד את הקמח והמלח. חותכים את החמאה לקוביות של 1 ס"מ ומניחים בתוך הקמח. משפשפים את החמאה בתוך הקמח באצבעות עד שמקבלים תערובת דומוית פירורי לחם דקים.
2. מוספים את הסוכר ומערבבים, יוצרים גומה במרכז. יוצקים פנימה את הביצה ואת הווניל ומעבדים באיטיות את התערובת בעזרת מרית מריחה או מגרד בצק. אם הבצק יבש מדי מוסיפים מעט מים רק עד שהבצק נצמד יחד
3. מוציאים את הבצק מן הקערה אל משטח מקומח קלות, ובעזרת שורש כף היד לשים אותו מן הגוף קדימה עד שהוא חלק.
4. אוספים את הבצק לכדור ומשטחים מעט. עוטפים בעטיפת ניילון נצמד ומקררים במשך 20 דקות לפני השימוש
למילוי הפאי:
1.מושחים את תחתיתה של תבנית פלאן בקוטר 18 או 20 ס"מ בעומק 4 ס"מ בעלת תחתית נשלפת בחמאה מומסת.
2. על משטח מקומח, מרדדים את הבצק לעיגול בעובי 3 מ"מ ומניחים בתבנית פלאן. מצננים במקרר במשך 30 דקות. מחממים את התנור לחום בינוני-גבוה של 190 מעלות. אופים אפייה עיוורת במשך 10 דקות עד שהבצק יציב. מרחיקים את הנייר והשעועית ואם תחתית הבצק נראית לחה אופים במשך 3-4 דקות נוספות. מנמיכים את חום התנור לחום נמוך מאוד של 140 מעלות.
3. להכנת המלית: מחממים את השמנת בסיר קטן על אש נמוכה. בקערה גדולה, מקציפים את הביצים, הסוכר ומיץ הלימון. מוסיפים את קליפת הלימון ויוצקים אל שכבת הבצק האפוייה. מחזירים אל התנור ואופים במשך 35 דקות או עד המלית יציבה למגע. כאשר הטארט יוצא מן התנור הוא יראה רך כלמדי במרכזו. מניחים להתקרר לחלוטין, מוציאים מן התבנית ומצננים מקרר למשך מספר שעות או למשך לילה שלם עד שהמלית יציבה מספיק כדי לחתוך. ממש לפני ההגשה מפזרים מעל אבקת סוכר.


דירוג:  


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם