מיקום: עוגות

טורט אגוזים ושקדים

הטורט מורכב משכבות וכשחותכים מגלים דוגמא מרשימה של פסים חומים ולבנים
אבקת סוכר ואבקת קקאו לקישוט
100 מ חלב
1 חלבון,מוקצף קלות
3 חלבונים
8 חלבונים
220גרם חמאה ללא מלח,חתוכה לקוביות,בטמפרטורת החדר
45 גרם ממרח שוקולד-אגוזים
170 גרם סוכר
185 גרם סוכר
60 גרם סוכר,בנוסף
50 גרם קמח רגיל
140 גרם שקדים טחונים


אופן ההכנה:

1.מחממים תנור לחום בינוני-גבוה של 190 מעלות צלסיוס.
מרפדים בנייר אפייה תבנית עמוקה בגודל 30X25 ס"מ.
מאפשרים לנייר לעבור את גובה התבנית בכ-2 ס"מ.משמנים ומקמחים את הנייר.

2.להכנת הבצק,מנפים את השקדים הטחונים והסוכר לקערה.מוסיפים את החלב והחלבון המוקצף ובעזרת כף עץ טורפים עד לקבלת תערובת חלקה.

3.בקערה נפרדת מקציפים את יתר החלבונים עד שיתקשו.
בהדרגה מוסיפים את 60 גרם הסוכר הנוסף כדי ליצור קצף מבריק.
בעזרת כף מתכת גדולה או מרית פלסטיק מקפלים בזהירות שליש מן הקצף לתוך תערובת השקדים עד שכל המרכיבים יתערבבו.אחר כך מוסיפים עוד שליש מהקצף ומקפלים ולבסוף את השליש האחרון.יש להיזהר לא להוסיף יותר מדי מן הקצף בבת אחת שמא התערובת תאבד מנפחה.יוצקים את הבצק לתבנית.

4.בעזרת מרית מורחים את תערובת העוגה באופן שווה על פני התבנית.אופים 15 דקות או עד שהעוגה מקבלת גוון זהוב מצננים מעט בתוך התבנית מרימים את הטורט עם הנייר מן התבנית ומצננים על גבי רשת מתכת.

5.להכנת הקרם בסיר קטן.על גבי אש נמוכה. ממיסים 100 גרם מן הסוכר עם 60 מ"ל מים.מביאים לרתיחה ומרתיחים עד 1115 מעלות צלסיוס (כדי לבדוק, טפטפו מעט מסירופ הסוכר לתוך קנקן מים קרים וייווצר כדור רך.
בינתיים מקציפים את החלבונים עד שיקרישו,מוסיפים את יתרת הסוכר ומקציפים עד לקבלת קצף נוקשה ומבריק.תוך כדי הקצפה יוצקים את הסירופ הרותח והמבעבע לתוך הקצף למקום שבין המקצף ודפנות הקערה. מקציפים עד שמרגישים שדפנות הקערה קרות.בהדרגה מוסיפים ומקציפים את החמאה,מספר קוביות בכל פעם,ואת ממרח האגוזים,ומערבבים עד לקבלת תערובת חלקה.

6.בעזרת סכין משוננת מיישרים את קצות העוגה ומחלקים אותה לשלושה חלקים,כשכל חלק בגודל 10X20 ס"מ בערך.בזהירות מקלפים את הנייר.מורחים שליש מן הקרם באופן אחיד על השכבה הראשונה של הטורט,מעליה שמים את השכבה השנייה ומורחים גם אותה.מעליהן שמים את השכבה השלישית מורחים למעלה ובצדדים את שארית הקרם ומחלקים את כל שטח העוגה באופן אחיד בעזרת סכין רחבה.
שמים במקרר עד שהציפוי מתייצב.מוציאים מהמקרר וזורים אבקת סוכר מלמעלה.על העוגה מניחים באלכסון רצועות נייר ברוחב 1 ס"מ במרווחיםשל 1.5 ס"מ בין רצועה אחת לרעותה.זורים אבקת קקאו.מורידים את רצועות הנייר ואז מתגלה דוגמא מרשימה של פסים חומים ולבנים. 


דירוג:  


הוסף תגובה

שם מלא: *

אימייל:
(האימייל לא יפורסם בשום מקום באתר)
כותרת: *
תוכן:
  

תגובות הגולשים

01. מתכון מהמםם / מיכל בן דוד (29/07/2009)


הודעה לגולשים באתר

התוכן באתר זה קובץ ממגוון רחב של מקורות איכותיים וממספר גדול של אתרים מתחומים שונים וברובו אינו נכתב על ידנו אלא מצוטט כמו שהוא תוך מתן קרדיט ליוצריו על ידי הפניית הגולש. אם אהבתם את הכתבה אנו מזמינים אתכם לגלוש אל האתר המקורי ע"י לחיצה על הלינק בסוף הכתבה ,כמו כן, מוצג שמו של מחבר המאמר ליד הקישור לאתר המקור. אנא זיכרו כי איננו אחראים לעדכניותו של המידע או לתכנים פוגעניים לכאורה מהסיבות הנ"ל ,למרות שאנו משתדלים לפרסם רק מאמרים מאומתים ומדוייקים.  כמו כן, הכניסה לאתר זה מהווה הצהרה כי אתם מוותרים בזאת על כל דרישה משפטית כעת ולאחר הגלישה באתר וכי קראתם את ההקדמה הנ"ל והבנתם אותה על כל המשתמע ממנה.  יחד עם זאת, אם מצאתם כתבה המפורסמת כאן ואשר לדעתכם פוגעת בכם באיזו שהיא צורה אנא צרו קשר עמנו בהקדם